Rodzinna globalna firma logistyczna z korzeniami w Helsinkach
Historia koncernu HRX rozpoczęła się w stoczni w Helsinkach pod koniec lat osiemdziesiątych. Pan Timo Akela kierował wówczas działem planowania i wygrał przetarg na outsourcing operacji logistycznych stoczni ze swoją nowo utworzoną firmą Hietarahti Oy. Po dynamicznym starcie, recesja na początku lat dziewięćdziesiątych znacząco wpłynęła na stocznię i zagroziła Hietarahti. Tymczasem Estonia ponownie uzyskała niepodległość, a towary zaczęły się przemieszczać między dwoma krajami. Timo postanowił przetestować transport morski i wysłać małą furgonetkę z transportem z Finlandii do Tallina. Informacja o serwisie szybko się rozprzestrzeniła i wkrótce furgonetka codziennie podróżowała między Helsinkami a Tallinem. W Tallinie podpisano pierwszą umowę o współpracy z SilberAuto / Mercedes.
HR-Express Oy
Ponieważ operacja między dwoma krajami gwałtownie wzrosła, zdecydowano, że należy utworzyć nową spółkę dedykowaną. Wybrano nazwę HR-Express Oy, wywodzącą się z oryginalnego Hietarahti Oy. Kilku z pierwszych zatrudnionych pracowników nadal pracuje w firmie, w tym Pekka Mykkänen, obecny dyrektor generalny koncernu HRX. W Estonii powstała również siostrzana firma HRX As. HRX stało się nazwą wszystkich nowych firm i od tego czasu jest używane. W połowie lat 90-tych HRX rozszerzyło swój zasięg na wszystkie kraje bałtyckie i otworzyło nowe biura i terminale. Początki lat 2000 były złotymi latami dla firm, ponieważ rosły one bardzo dynamicznie. Nauticor Oü, spółka macierzysta koncernu HRX, została założona w 2002 r., Gdy koncern stał się wystarczająco duży, aby potrzebować centralnego zarządzania. Nauticor Oü ma siedzibę w Tallinie w Estonii i świadczy usługi dla firm HRX, w tym sprawozdawczość finansową, fakturowanie, marketing i centralne wsparcie IT.
Sukces z wyzwaniami w tle
Wraz z rozwojem firm HRX, w głównych regionach zajmowanych przez koncern, postanowiono zbudować terminale na potrzeby operacji. Myślą przewodnią było to, aby dzięki posiadaniu prywatnych terminali, a także oddanym i lojalnym kierowcom koncern był w stanie zapewnić najlepszą i najbardziej niezawodną usługę dla swoich klientów. Terminale HRX zostały zbudowane w Helsinkach, Tallinie, Rydze i Wilnie.
Chociaż HRX stale rosło przez cały czas istnienia, recesja w 2008 r. mocno uderzyła w sektor transportu, czego nie uniknął również HRX. Jednak w trudniejszych latach koncern pozostał w pełni operacyjny i poświęcił się swoim podstawowym wartościom. Przetrwanie kryzysu wynika przede wszystkim z troski o klientów i koncentracji na utrzymaniu wysokiego poziomu usług, przy pomocy lojalnej i efektywnej siły roboczej. W 2017 r. HRX przeszedł znaczącą zmianę, ponieważ druga generacja właścicieli podniosła się, by przejąć kontrolę, po wielu latach pracy w trosce o różne role.
Dzisiaj przyszłość firm HRX wygląda wyjątkowo jasno. Bazując na naszych podstawowych wartościach, nowe przywództwo przyniosło świeże spojrzenie i nowoczesne rozwiązania. Tak, aby zapewnić naszym klientom najlepszą jakość usług logistycznych.